Hoewel Leones de komende weken alle zeilen bij moet zetten om niet naar de vierde klasse te degraderen, heeft de zondagclub uit Beneden-Leeuwen de selectie voor volgend seizoen al een flinke kwaliteitsimpuls gegeven met de komst van vier nieuwe spelers: Kay Timisela (Beuningse Boys), Lucas van Binsbergen (Theole), Lukas Grizell (WNC) en Samed Oztoprak (UDI’19).
Kay Timisela is een 20-jarige linksbuiten uit Beuningen met een verleden bij AWC en Beuningse Boys, hij reageert op de website van Leones: “Het voelde altijd als een gezellige en warme vereniging. Daarnaast waren de gesprekken met de trainers en de club erg positief. Ik wil veel voetballen, mezelf ontwikkelen en belangrijk zijn voor het team.”
De 22-jarige Lucas van Binsbergen is een linksbenige centrale verdediger uit Tiel die ook als linksback kan spelen en afgelopen seizoen met Theole vooral in het onder 23-elftal actief was: “Na al die jaren bij Theole voelde ik dat ik klaar was voor een stap omhoog. Ik wil mezelf verder ontwikkelen in het seniorenvoetbal en denk dat Leones daar perfect bij past. Daarnaast had ik al een band met de club doordat ik regelmatig wedstrijden van vrienden bezocht. Vanaf de eerste gesprekken voelde het direct vertrouwd.”
Ondanks zijn 25 jaar heeft doelman Lukas Grizell al de nodige clubs achter zijn naam staan: Teisterbanders, Vriendenschaar, Tricht, TEC, SML, Sliedrecht en WNC. De keeper uit Lienden is op de clubwebsite duidelijk: “Leones is een mooie club, lekker dicht bij huis en met een prachtig complex. Dat sprak mij direct aan.”
Met Samed Öztoprak haalt Leones een middenvelder die de afgelopen jaren in de top van het regionale (amateur)voetbal actief was. Na NEC, TOP Oss, FC Lienden, Duno en OSS’20 is de 28-jarige technisch vaardige middenvelder nu actief voor UDI’19 in de Derde divisie: “Ik hoorde veel positieve verhalen over de club en veel vrienden van mij spelen hier al. Daarnaast spreekt de ambitie van de club mij enorm aan.”
Comments (0)
Comments laden…