← Terug naar homepage

Rubriek scheidsrechter (96): Etten- SRC’24

1 juni 2026 · Redactie VoetbalGelderland

VoetbalGelderland

KNVB-scheidsrechter Jan Blaauw fluit regelmatig op zondag wedstrijden in het amateurvoetbal en geeft de lezers van Voetbal Gelderland met een knipoog een inkijkje in de belevenissen van een fluitende liefhebber.

Zondag 31 mei: Etten- SRC’24 (4-0)

Het was weer goed toeven in Etten. We mochten met z’n drietjes de wedstrijd Etten-SRC’24 in goede banen leiden. Het leuke van zo’n nacompetitie is dat je met een neutraal trio bent. Ik mocht de wedstrijd vlaggen, dus vanuit het oogpunt van de grensrechter deze keer een analyse van de wedstrijd. Op woensdag kreeg ik een appje: een aangemaakte groepsapp met de 3 scheidsrechters die waren aangesteld voor deze wedstrijd. Na een kleine communicatie besloten we af te spreken om 13 uur op de parkeerplaats van vv Etten en we zouden een geel shirt aan doen.

Ontvangst: Iets voor 13 uur kwam ik het parkeerterrein bij Etten op rijden waar ik SRC’24 al welkom had geheten. Niet veel later kwamen mijn twee metgezellen ook aan. Gezamenlijk naar de bestuurskamer waar we hartelijk werden ontvangen met een kopje koffie. Niet veel later schoof ook SRC aan en wisten we al snel dat SRC net terug was van een weekendje weg (Klasse mannen). Prioriteiten stellen! 😉👍

Niet veel later werden we naar de kleedkamer begeleid, klein maar fijn. Wel even behelpen als je met z’n drieen bent, maar het ging prima. Er werd ons nog even gevraagd wat we in de rust wilde drinken en toen konden we omkleden. Omgekleed en al het veld op. Wij hadden in de kleedkamer afspraken gemaakt: wie de pasjes zou controleren en hoe we bepaalde voetbalsituaties zouden begeleiden. Denk hierbij aan corners, buitenspel, wel of geen overtreding. De warming-up was een zware bevalling: twee van die jeugdige toppers liet ik hun gang maar gaan. Toen ik zag dat ze uitgelopen waren, heb ik me maar weer bij ze gevoegd voor het rekken en strekken.🤣🤣

Nadat ik wat bekenden langs de lijn de hand had geschut was het tijd voor verslaggever Rein. Heerlijk om te zien dat hij nog steeds actief is en ik verwacht dan ook weer een mooi verslag van de wedstrijd op de website van vv Etten. De wedstrijd kon beginnen maar niet voordat we nog even terug de kleedkamer in waren geweest voor de vlaggetjes en de wedstrijdshirts. Ook drie ballen gereserveerd, niet de reserveballen maar inderdaad de gehaktballen.🤣🤣

Wedstrijd: Niet veel later liepen we het veld op om met z’n allen elkaar een fijne wedstrijd te wensen en het publiek te bedanken voor hun komst. De wedstrijd werd om 14 uur in gang geschoten en niet zoals in de Champions League gelijk over de zijlijn geknald, nee het niveau lag hier hoger- nou ja de eerste bal dan🤣🤣👍 Daarna was het een gezapig potje voetbal met als hoogtepunten de doelpunten van Etten. Even rust en het spelbeeld veranderde in de tweede helft niet, ook hier waren de hoogtepunten de doelpunten van Etten. Voor SRC kwam er vandaag een eind aan een mooi weekendje weg. Voor Etten gaat het nog even verder en ik wens Etten volgende week dan ook alle succes in de finale!

Derde helft: Na 90 minuten vond de scheids het prima en floot hij voor het laatst. Prima, want niemand zat te wachten op blessuretijd. Iedereen was toe aan het welverdiende biertje na de wedstrijd. SRC had nog nadorst en Etten dronk op de overwinning en het behalen van de finale. Even douchen en met z’n drieen naar de bestuurskamer waar voor de inwendige mens werd gezorgd. ‘Allemaal een balletje mannen??’  ‘En met welke saus??” Heerlijk, Etten bedankt voor de goede zorgen en drie scheidsrechters betekent drie cijfers. Een 8 en de ander een 9. Ik ga er tussenin zitten en geef een 8,5 voor het balletje van de scheids. Daarmee zijn jullie dit seizoen weer de winnaars volgens mij. 🥇Gefeliciteerd!!

VV Etten: vier sterren.

Deel dit artikel

Comments laden…