← Terug naar homepage

Komend seizoen minder Gelderse tweedeklassers

2 juni 2026 · Redactie VoetbalGelderland

VoetbalGelderland

Foto: Nico Kooij

De reguliere competitie is afgelopen en in de nacompetitie zijn de eerste beslissingen gevallen. Volgend seizoen zijn er minder Gelderse tweedeklassers dan dit jaar: Achilles’29, FC Zutphen en VVG’25 zijn als kampioen gepromoveerd naar de eerste klasse en VV Dieren, Duno, DVC’26, RKZVC, Spero, Sportclub Lochem en Valleivogels zijn gedegradeerd naar de derde klasse. Daartegenover staat de promotie van de kampioenen DCS, DVOL, Harskamp, SV Epe en WSV naar de tweede klasse.

Via de nacompetitie kunnen ONA’53, SV Wisch, DVV, Germania en Groesbeekse Boys nog naar de tweede klasse promoveren, terwijl Lunteren, Nivo Sparta en Theole als tweedeklassers meedoen aan de nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse. Komend seizoen worden zeer waarschijnlijk in de tweede klasse de zaterdag- en zondagclubs samen ingedeeld.

Gelderse tweedeklassers 26/27:
AZC (Zutphen)
Beuningse Boys (Beuningen)
DCS (Zevenaar)
DVOL (Lent)
FC Horst (Ermelo)
Jonge Kracht (Huissen)
NSC Nijkerk
Nunspeet
OBW (Zevenaar)
Quick 1888
Robur et Velocitas (Apeldoorn)
SC Varsseveld
Sc Westervoort
SV Epe
SV Grol (Groenlo)
SV Harskamp
Trekvogels (Nijmegen)
VIOD Doetinchem
VV Hierden
WSV (Apeldoorn)

Mogelijk:
DVV (Duiven)
Germania (Groesbeek)
Groesbeekse Boys
Lunteren
Nivo Sparta (Zaltbommel)
ONA’53 (Wageningen)
SV Wisch (Silvolde)
Theole (Tiel)

Deel dit artikel

Comments laden…