← Terug naar homepage

Doek valt voor eerste team van SC EDS

31 mei 2026 · Redactie VoetbalGelderland

VoetbalGelderland

Na een aantal moeizame jaren is de kogel door de kerk: SC EDS schrijft vanwege een structureel spelerstekort voor komend seizoen geen eerste elftal in. De zondagclub uit Ellecom eindigde dit seizoen op de zesde plaats in de vijfde klasse D en hoopt na een tussenjaar in seizoen 2027/28 weer met een eerste elftal aan de competitie mee te doen.

De laatste jaren was het al vaker spannend of EDS met een hoofdmacht aan het seizoen zou beginnen. De formatie van trainer John Willems had wel de gunfactor, maar niet voldoende spelers om komend jaar aan de competitie te beginnen. Zeven spelers van EDS hebben inmiddels besloten om overschrijving aan te vragen naar VVO: Noa Rensen, doelman Rick Peters, Onno van Naamen, Furkan, Robin Verhagen en de broers Cem en Can Zeki.

Zondag 17 mei verloor EDS de voorlopig laatste competitiewedstrijd in Ellecom met 1-3 van kampioen VV Loenermark.

Deel dit artikel

Comments laden…